Svarbu, kad jūsų technikai būtų išmokyti, kaip pastebėti stabdžių nusidėvėjimą, ir kad jūsų dirbtuvėse yra įdiegtos sistemos ir tvarkaraščiai, skirti išvengti stabdžių susidėvėjimo.
„Vienintelis tikras būdas atkreipti dėmesį į netaisyklingą stabdžių nusidėvėjimą yra vizualus būgnų ir diskų sistemų patikrinimas. Netaisyklingo susidėvėjimo aptikimas parodo ankstyvus problemų įrodymus, kad sistemos gali neveikti optimaliai, ir tai gali padėti sumažinti galvos skausmą “, – sako Keith McComsey, „Bendix Spicer Foundation Brake“ rinkodaros ir klientų sprendimų direktorius. „Yra daug kalbėta apie tai, kad oro diskiniai stabdžiai yra tvirtesni, su ilgesniais aptarnavimo intervalais; tačiau tai nepakeičia įprastų patikrinimų. “
Pasak Tony Ryan, „SAF-Holland“ techninių tarnybų ir mokymo vadovo, vaizdinis patikrinimas turėtų apimti šiuos dalykus:
• Patikrinkite, ar saugiai pritvirtinta, ar nėra nusidėvėjimo, nutekėjimų, korozijos ir pažeidimų.
• Patikrinkite, ar nėra laisvų, sulaužytų ar įskilusių oro žarnų, oro sistemos nesandarumų ir pažeistų komponentų.
• Patikrinkite, ar tinkamai pritvirtintos stabdžių žarnos ir laidai.
• Patikrinkite, ar yra pakankami tarpeliai, kad eksploatavimo metu suportas nevaržomai judėtų.
• Patikrinkite stabdžių kameras, kad įsitikintumėte, ar stovėjimo spyruoklės nėra užstrigusios atleistoje padėtyje. Įsitikinkite, ar tinkamai sumontuoti dulkių kaiščiai.
• Įsitikinkite, kad stabdžių kamerų ventiliacijos angos nėra padengtos sniegu, ledu, purvu ir kt.
• Kiekvieną kartą keisdami stabdžių trinkeles (kaladėles), patikrinkite, ar rato guolio bloke nėra tepalų nutekėjimų.
• Vizualiai patikrinkite, ar stabdžių mazge nėra susikaupusių alyvos ar tepalo teršalų.
• Patikrinkite, ar visi riebokšliai ir guminės sandarinimo dalys yra geros būklės.
• Reguliariai atlikite bendruosius saugos patikrinimus pagal galiojančius įstatymus.
• Kiekvieną kartą pakeitus ratą ir nuvažiavus 150 km, veržlės turi būti užveržtos iki nurodyto sukimo momento lygio; ir per kiekvieną įprastą techninį patikrinimą.
Pasak McComsey, jums reikia padaryti daugiau nei vaizdinį patikrinimą. Jis rekomenduoja atlikti šiuos papildomus veiksmus:
• Pažiūrėkite į stabdžių reguliavimo svirtis, kad įsitikintumėte, jog įjungus stovėjimo stabdį, ramybės būsenoje ir išmynus stabdžio pedalą, jų padėties kampai yra vienodi.
• Sutepkite svirčių kaiščius ir įsitikinkite, kad jie nėra laisvi ar užšalę.
• Išmatuokite svirčių eigą esant 90–100 PSI ir įsitikinkite, kad ji yra vienoda visuose ratuose. Laikykitės nurodymų parinkdami teisingo dydžio stabdžių kamerų.
Straipsnio autorius Alex Crissey (www.fleetequipmentmag.com)